רצועות ומסועים מטפלון

רצועות ומסועים מטפלון

גלילי טפלון

סרטים דביקים – סרטי הטפלון עשויים מבד איכותי העשוי סיבי זכוכית המצופים טפלון. צידם התחתון מצופה דבק סיליקוני עמיד במיוחד. לסרטים אלו עמידות טובה בטמפרטורות עבודה קיצוניות, גבוהות ונמוכות כאחד.
סרטים לבידוד וחציצה – בסרטים אלו הצד התחתון אינו דביק והדבק מגיע בצורת פסי דבק בצדדים. בסרטים אלו נעשה שימוש במקומות בהם חשוב שהדבק לא יבוא במגע עם חום.
קיימים גם סרטי טפלון ללא דבק.
העוביים המקובלים הם 0.08 מ"מ, 0.11 מ"מ, 0.15 מ"מ, 0.25 מ"מ, 0.35 מ"מ וברחבים החל מ-10 מ"מ ועד 1000 מ"מ.

רצועות ומסועים מטפלון

גלילי טפלון בשילוב דבק סיליקון

חומר ייחודי זה יכול לשמש מגוון רחב של תעשיות לאור תכונותיו המיוחדות.
השילוב של טפלון ודבק סיליקון מציעים פתרון אפקטיבי לסביבות בהן הטמפרטורות קיצוניות (73- מעלות עד 260+ מעלות צלסיוס) ואינן מוליכות חשמל.
לחומר זה התנגדות גבוהה לשחיקה, מקדם חיכוך נמוך ופני שטח שלא מאפשרים הידבקות של חומרים שונים.
חומר זה אינו מורכב מסיבי זכוכית כמו גלילי טפלון אחרים לכן מתאים עצמו לרדיוסים שונים ולסביבות שבהן הטפלון הרגיל פחות מתאים.
החומר קל לניקוי, בעל עמידות גבוהה במיוחד בפני חומרים כימיים שונים, עמיד בפני פטריות ועובש ולכן מאושר מזון (USFDA).

רשתות מסוע
רשתות מסוע מצופות טפלון מגיעות בשלוש אופציות :
רשת מסוע מפיברגלס מצופה טפלון, רשת מסוע מקוולאר מצופה טפלון ורשת מסוע משולבת של פיברגלס וקוולאר בציפוי טפלון.
ישנם שני סוגי רשתות כאשר הם נבדלים זה מזה בגודל החורים : 2X2 ו 4X4 מ"מ. ניתן לקבל את הרשתות הנ"ל גם עם ציפוי אנטי סטטי שחור. הבחירה בין הסוגים השונים נעשית בהתאם לתנאי הסביבה ולמאמצים הפועלים על רשת המסוע.
מבנה הרצועה בצורת רשת מאפשר זרימת אויר יעילה המאפשרת מעבר חום מהמוצרים ואל המוצרים המשונעים וכמוכן סילוק יעיל של לחות מן המוצרים.שילוב זה של פיזור אויר אחיד סביב המוצר בשילוב עם תכונות מניעת הדבקות יחד עם עמידה בכימיקלים שונים ואישור למגע עם מזון הופכים סוג זה של רצועות ליעיל ביותר ביישומים הבאים: תנורי ייבוש ואוויר חם, מכונות שרינק, ייצור מעגלים מודפסים, ייצור שטיחים, ייצור בדים לא ארוגים, ייבוש וקלייה של סוגי מזון שונים.

רצועות ומסועים מטפלון

רצועות סגירה

רצועות אלו מיועדות למכונות אריזה וסגירה של ניילון. מיועדות להעביר את החום ממקור החום דרך הרצועה למוצר ובד בבד למנוע הדבקה של המוצר המחומם לרצועה.
רצועות אלו מגיעות עם חיזוקי צד שונים בצד אחד או שני צדדים. הרצועה מוחזקת במסלולה ע"י שורה של ניטים שמטרתם למנוע מהרצועה לשייט.
רצועות אלו מגיעות ברוחבים ואורכים שונים בהתאם לסוג המכונה. כמוכן יש לשים לב לכך שברצועות אלו ישנו הבדל בין צד ימין לצד שמאל (לא ניתן להחליף בין הצדדים).

רצועות מסוע אנטיסטטיות

רצועות אנטיסטטיות מצופות טפלון מתאימות לתעשיות בהן יש פעולות של התכה, למינציה או כיסוי באבקה מאחר והחומר עמיד בטמפרטורות קיצוניות ואינו דביק.
רצועות מסוע אלו מגיעות בדרך כלל בעוביים 0.25 מ"מ ו- 0.37 מ"מ וברוחב של עד 2600 מ"מ.

חיבורי רצועות
רצועות ומסועי טפלון מגיעים סגורים אינסופיים או סגורים בעזרת מנעול. קיימות מספר אופציות פופולאריות לחיבורים ומנעולים: חיבור ספיראלה, מחבר מתכתי מפלב"מ (שניתן לקבל גם מכוסה), חיבור חפיפה בזוית שבין 45 ל-90 מעלות, חיבור משיק עם חיזוק תחתון, חיבור אצבעות וחיבור תפירה.

חיזוקי צד
בכדי להגן על צידי הרצועה מפני פרימה ופתיחה של הרצועה כתוצאה משפשוף עם גלילי ההנעה ובכדי להיות בסיס להתקנה של פינים לתזמון, משתמשים בחיזוק צד לרצועות ומסועים.
פסי חיזוק הצד מגיעים ברוחב של25 מ"מ וניתן לקבלם על צד אחד או על שני צידי הרצועה. פסים אלו מולחמים בחום לרצועה ובמקרים בהם יש צורך מיוחד בחוזק של החיבור ניתן אף לתפור אותם דבר המגביר את חוזק החיבור.

מירכוז הרצועה
בגלל מקדם החיכוך הנמוך של רצועות ומסועי הטפלון, רצועות אלו נוטות לשייט ולא לנוע בקו ישר. בכדי לבטל תכונה זו ישנן מספר שיטות לשמירה על מרכוז הרצועה. את השיטות השונות ניתן להתקין בשתי קצות הרצועה או רק בקצה אחד לפי צרכי הלקוח.
ניתן להתקין שורה של ניטים בקצה אחד או בשני קצוות הרצועה, ניתן להשתמש בכפתורי פוליאמיד או במובילי קוולאר.